Σχετικά με την αναθεώρηση του Συντάγματος, το άρθρο 110, μεταξύ των άλλων, μας λέει ότι: «Oι διατάξεις του Συντάγματος υπόκεινται σε αναθεώρηση, εκτός από εκείνες που καθορίζουν τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος, ως Προεδρευόμενης Kοινοβουλευτικής Δημοκρατίας…».
Το άρθρο αυτό δεν ορίζει ποιες ακριβώς διατάξεις καθορίζουν τη βάση και τη μορφή του πολιτεύματος ως Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας. Ήρθε λοιπόν ο Ανδρέας Παπανδρέου το 1986 και αυθαίρετα όρισε ότι δεν εμπίπτουν στην απαγόρευση αυτή οι αρμοδιότητες του Προέδρου της Δημοκρατίας. Έτσι αφαίρεσε σχεδόν όλες και πάντως τις σημαντικότερες αρμοδιότητες του ΠτΔ και τις έδωσε στον εαυτό του, ως πρωθυπουργού τότε.
Κατά τη δική μας άποψη, αυτή η ενέργεια ήταν αντισυνταγματική, καθόσον προσέκρουε στην πιο πάνω απαγορευτική διάταξη του άρθρου 110 του Συντάγματος. Οι αρμοδιότητες που απένειμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το Σύνταγμα του 1975 και μάλιστα ως Ρυθμιστού του Πολιτεύματος, ήταν από τις βασικότερες διατάξεις που καθόριζαν τη μορφή του πολιτεύματος ως Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας. Διαφορετικά ο ρόλος του ΠτΔ, αντί για ρυθμιστικός του πολιτεύματος, καθίσταται πλέον άχρηστος, αφού…. το πολίτευμα γίνεται πρωθυπουργοκεντρική (και όχι προεδρευόμενη) κοινοβουλευτική δημοκρατία, όπως τελικά είναι σήμερα, με τον ΠτΔ να αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο του πολιτεύματος.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε τον πρώην καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κ. Κασιμάτη να δραστηριοποιείται σε σχέση με το Μνημόνιο 1 και τις τρεις δανειακές συμβάσεις και να χαρακτηρίζει τα κείμενα αυτά αντισυνταγματικά. Μάλιστα μετέβη και στον κ. Παπούλια, για να ζητήσει προφανώς να κάνει κάποια παρέμβαση. Συμφωνούμε φυσικά με τη θέση περί αντισυνταγματικότητας. Θα θέλαμε όμως να είχαμε τη σημερινή γνώμη του κ. Κασιμάτη επί της πιο πάνω αναθεωρήσεως του Συντάγματος που έγινε από τον Ανδρέα Παπανδρέου και της σημερινής αδυναμίας του ΠτΔ να ασκήσει το ρυθμιστικό του ρόλο, δεδομένου ότι ο κ. Κασιμάτης ήταν τότε νομικός σύμβουλος του Α. Παπανδρέου.
Εμείς λοιπόν λέμε, ότι σύμφωνα με τη λογική που επέβαλε ο Ανδρέας Παπανδρέου κατά την ερμηνεία του ελληνικού Συντάγματος, κατά τον ίδια λογική μπορούν σήμερα και πάλι οι αρμοδιότητες που είχε παλιά ο ΠτΔ να αφαιρεθούν (με την επόμενη αναθεώρηση) από τον πρωθυπουργό, ακόμα και να αφαιρεθούν και σημαντικές πρωθυπουργικές αρμοδιότητες και να δοθούν στον ΠτΔ, κατά την αντίθετη φορά και φυσικά να θεσπιστεί να εκλέγεται στο εξής ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας από το λαό (τι πιο δημοκρατικό;;). Μην μας πει κανείς ότι κάτι τέτοιο προσκρούει στην απαγορευτική διάταξη του άρθρου 110 Σ;;
Μήπως δεν μπορούν να γίνουν οι αλλαγές αυτές κ. Κασιμάτη;;
hassapis-peter
Κατά τη δική μας άποψη, αυτή η ενέργεια ήταν αντισυνταγματική, καθόσον προσέκρουε στην πιο πάνω απαγορευτική διάταξη του άρθρου 110 του Συντάγματος. Οι αρμοδιότητες που απένειμε στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας το Σύνταγμα του 1975 και μάλιστα ως Ρυθμιστού του Πολιτεύματος, ήταν από τις βασικότερες διατάξεις που καθόριζαν τη μορφή του πολιτεύματος ως Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας. Διαφορετικά ο ρόλος του ΠτΔ, αντί για ρυθμιστικός του πολιτεύματος, καθίσταται πλέον άχρηστος, αφού…. το πολίτευμα γίνεται πρωθυπουργοκεντρική (και όχι προεδρευόμενη) κοινοβουλευτική δημοκρατία, όπως τελικά είναι σήμερα, με τον ΠτΔ να αποτελεί διακοσμητικό στοιχείο του πολιτεύματος.
Τον τελευταίο καιρό παρατηρούμε τον πρώην καθηγητή του Συνταγματικού Δικαίου κ. Κασιμάτη να δραστηριοποιείται σε σχέση με το Μνημόνιο 1 και τις τρεις δανειακές συμβάσεις και να χαρακτηρίζει τα κείμενα αυτά αντισυνταγματικά. Μάλιστα μετέβη και στον κ. Παπούλια, για να ζητήσει προφανώς να κάνει κάποια παρέμβαση. Συμφωνούμε φυσικά με τη θέση περί αντισυνταγματικότητας. Θα θέλαμε όμως να είχαμε τη σημερινή γνώμη του κ. Κασιμάτη επί της πιο πάνω αναθεωρήσεως του Συντάγματος που έγινε από τον Ανδρέα Παπανδρέου και της σημερινής αδυναμίας του ΠτΔ να ασκήσει το ρυθμιστικό του ρόλο, δεδομένου ότι ο κ. Κασιμάτης ήταν τότε νομικός σύμβουλος του Α. Παπανδρέου.
Εμείς λοιπόν λέμε, ότι σύμφωνα με τη λογική που επέβαλε ο Ανδρέας Παπανδρέου κατά την ερμηνεία του ελληνικού Συντάγματος, κατά τον ίδια λογική μπορούν σήμερα και πάλι οι αρμοδιότητες που είχε παλιά ο ΠτΔ να αφαιρεθούν (με την επόμενη αναθεώρηση) από τον πρωθυπουργό, ακόμα και να αφαιρεθούν και σημαντικές πρωθυπουργικές αρμοδιότητες και να δοθούν στον ΠτΔ, κατά την αντίθετη φορά και φυσικά να θεσπιστεί να εκλέγεται στο εξής ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας από το λαό (τι πιο δημοκρατικό;;). Μην μας πει κανείς ότι κάτι τέτοιο προσκρούει στην απαγορευτική διάταξη του άρθρου 110 Σ;;
Μήπως δεν μπορούν να γίνουν οι αλλαγές αυτές κ. Κασιμάτη;;
hassapis-peter
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια για ενα Μπλογγερ,είναι οπως λέει και ο Aaton ,οτι είναι το χειροκρότημα για τους καλλιτέχνες.Αφήστε το σχόλιό σας το χρειαζόμαστε.