«Η Ελλάδα επιζεί ακόμα, επιζεί νομίζω μέσα από διαδοχικά θαύματα. Νιώθω σαν να χτυπάμε τα κεφάλια μας στα σίδερα. Πολλά κεφάλια θα σπάσουν. Μα κάποια στιγμή, θα σπάσουν και τα σίδερα.» Nίκος Καζαντζάκης.
Χαμογέλα μιά καινούργια μέρα παντα αρχίζει, πές Καλημέρα !!! Χαμογελώντας ....... Έχεις κάτι να μας πείς ;..... Κάτι για να δημοσιεύσουμε ;..... Να διαμαρτυρηθείς για ένα δημοσίευμα δικό μας ή και άλλο θέμα ;..... Στείλε μας e-mail απο εδώ : catakravgi@gmail.com ή πάρε μας τηλ. 6 9 4 5 3 5 0 2 7 6 ".......Λένε πως το αιώνιο είναι στιγμές.. καλά φυλαγμένες στο "σφουγγάρι" της καρδιάς... ποτέ δε χάνουν, λένε, το άρωμα, ποτέ δεν αφήνουν την θάλασσα τον ήλιο ή την βροχή, να χάσουν την υφή τους... Κι όταν διψάμε, λένε, στα χείλη της ψυχής, το σφουγγάρι αυτό, ζωή ξαναδίνει...
Ένας παλιάτσος είμαι εγώ καλή σας μέρα Ξέρω να κλαίω, να γελάω, να πονώ ξέρω να λέω την αλήθεια πέρα ως πέρα γι' αυτό κι εγώ θα σας το πω... Τραγούδι λέω δυνατά ν' ακούσουν όλα τα παιδιά ν' ακούσει η πολιτεία κι απ' το τραγούδι μου αυτό παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία Κι έτσι όλοι μαζί κι αντάμα να τραγουδάμε τα δίκια της ζωής να τραγουδάς κι εσύ απ' την πλατεία να μάθεις φίλε μου σωστά να ζεις Τραγούδι λέω δυνατά ν' ακούσουν όλα τα παιδιά ν' ακούσει η πολιτεία κι απ' το τραγούδι μου αυτό παλιάτσοι άλλοι εκατό να βγουν στην κοινωνία Ένας παλιάτσος είμαι εγώ καλή σας μέρα... ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΤΩ ΔΕΞΙΑ !!

Πέμπτη, Ιουλίου 28

Για να είστε “διαβασμένοι” : Οι νόμοι των διακοπών!

Εισιτήρια και βαλίτσες είναι έτοιμα και η στιγμή που περιμένατε όλο τον χρόνο φτάνει. Ομως τις περισσότερες φορές η ταξιδιωτική παραλλαγή του νόμου του Μέρφι αποφασίζει να ξαναχτυπήσει και να σας χαλάσει τη διάθεση. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι συνήθως οι συζητήσεις σε αεροδρόμια και λιμάνια περιστρέφονται γύρω από κάποια «ατυχία» κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών. Επειδή η συχνότητα των κρουσμάτων είναι αντιστρόφως ανάλογη με τον αριθμό των ταξιδιωτών που πραγματικά γνωρίζουν τι μπορούν να απαιτήσουν ως αποζημίωση σε κάθε περίπτωση, η «δημοκρατία» σάς στέλνει διακοπές «διαβασμένους», για να αποφύγετε τα... παρατράγουδα.

Αν, για παράδειγμα, η πτήση καθυστερήσει ή ακυρωθεί, μπορείτε να απαιτήσετε δωμάτιο στο Sofitel του αεροδρομίου ή θα θεωρηθείτε υπερβολικοί; Αν χάσετε το καράβι, μπορείτε να αλλάξετε την ημερομηνία του εισιτηρίου; Αν ακυρώσετε μια κράτηση σε ξενοδοχείο, δικαιούστε χρήματα από την προκαταβολή; Μια ματιά στα δικαιώματά σας, σύμφωνα με τις συμβουλές της Ενωσης Καταναλωτών Ελλάδος και του Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών, μπορεί να σας λύσει πολλές απορίες...

Οι διεκδικήσεις στις overbooking πτήσεις

Η... μάστιγα των αεροπορικών πτήσεων ακούει στο όνομα overbooking, που σημαίνει ο αριθμός των επιβατών να ξεπερνά αυτόν των θέσεων. Σε αυτό το ενδεχόμενο η εταιρία αναζητά εθελοντές που θα παραιτηθούν των θέσεών τους με αντάλλαγμα είτε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου είτε την εύρεση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης. Εάν δεν παραιτηθείτε εθελοντικά και δεν βρεθεί θέση στο αεροπλάνο, η αποζημίωση που δικαιούστε είναι:

250 ευρώ, για πτήσεις κάτω από 1.500 χλμ.

400 ευρώ, για πτήσεις μεγαλύτερης απόστασης στο εσωτερικό της Ε.Ε.

400 ευρώ, για πτήσεις μεταξύ 1.500 χλμ. και 3.000 χλμ. εκτός Ε.Ε.

600 ευρώ, για πτήσεις πάνω από 3.500 χλμ. εκτός Ε.Ε.

Εκτός από τη χρηματική αποζημίωση, έχετε ακόμη το δικαίωμα να επιλέξετε είτε να σας επιστραφούν τα χρήματα του εισιτηρίου είτε να ταξιδέψετε στον τελικό σας προορισμό με διαφορετική πτήση.

Η αεροπορική εταιρία οφείλει, επίσης, σε περίπτωση μεγάλης καθυστέρησης (άνω των 2 ωρών) να σας προσφέρει γεύματα και αναψυκτικά, κατάλυμα σε ξενοδοχείο, όπου αυτό είναι απαραίτητο (συμπεριλαμβανομένης και της μεταφοράς από και προς το ξενοδοχείο), και επικοινωνιακές διευκολύνεις (δύο δωρεάν τηλέφωνα, φαξ ή e-mail). Εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 5 ωρών, η αεροπορική εταιρία έχει την υποχρέωση να προσφέρει τη δυνατότητα επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου (με δωρεάν πτήση προς το αρχικό σημείο αναχώρησης, όπου αυτό ισχύει).

Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης, με ευθύνη της εταιρίας, μπορείτε και πάλι να επιλέξετε μεταξύ της επιστροφής του αντιτίμου του εισιτηρίου και της μεταφοράς στον τελικό προορισμό με άλλη πτήση, ενώ γεύματα, καταλύματα και μεταφορές ισχύουν όπως προηγουμένως. Αν ενημερωθείτε για την ακύρωση εγκαίρως (δύο εβδομάδες νωρίτερα) και σας δοθούν από την εταιρία εναλλακτικές δυνατότητες μεταφοράς που δεν θα διαφέρουν χρονικά από την αρχική συμφωνία, δεν δικαιούστε άλλη χρηματική αποζημίωση.

Οι αποζημιώσεις και οι επιστροφές πρέπει να καταβληθούν εντός επτά ημερών σε μετρητά, με τραπεζική εντολή ή επιταγή, ή, εφόσον υπάρχει γραπτή συγκατάθεση του επιβάτη, με τη μορφή ταξιδιωτικών κουπονιών.

Αποζημίωση και για ψυχική οδύνη λόγω καθυστέρησης του πλοίου

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου, δικαιούστε πλήρη κάλυψη των εξόδων διατροφής και διαμονής μέχρις ότου αναχωρήσει το πλοίο. Επίσης μπορείτε να ακυρώσετε το εισιτήριο και να πάρετε πίσω τα χρήματα που είχατε καταβάλει, καθώς και να διεκδικήσετε αποζημίωση για... ψυχική οδύνη.

Εάν, τώρα, αλλάξουν τα σχέδιά σας, πρέπει να ενημερώσετε έγκαιρα για την ακύρωση των εισιτηρίων και δικαιούστε επιστροφή:

του 50% της αξίας τους, εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 12 ώρες πριν από τον απόπλου

του 75%, εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 7 ημέρες πριν από τον απόπλου

ολόκληρο τον ναύλο, εφόσον επιστρέψετε το εισιτήριο έως και 14 ημέρες πριν από τον απόπλου ή ανεξαρτήτως του χρόνου ειδοποίησης, για αποδεδειγμένους λόγους ανωτέρας βίας.

Επίσης, δικαιούστε να αλλάξετε το εισιτήριο έως και 24 ώρες πριν από τον απόπλου, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις. Σε κάθε περίπτωση, το σώμα ή το απόκομμα του εισιτηρίου πρέπει να παραδοθεί αυτούσιο στην εταιρία ή στον εκδότη, έως και επτά ημέρες μετά την προγραμματισμένη αναχώρηση.

Σε περίπτωση μη παροχής της θέσης ή του τύπου της καμπίνας που αναγράφεται στο εισιτήριο, μπορείτε:

να ακυρώσετε το ταξίδι και να απαιτήσετε πλήρη αποζημίωση

να ταξιδέψετε σε θέση κατώτερη και να ζητήσετε τη διαφορά στην τιμή προσαυξημένη κατά 100%

ή να ταξιδέψετε σε θέση ανώτερη, καταβάλλοντας τη διαφορά στην τιμή με έκπτωση 50%

Οι αποσκευές σας μπορούν να έχουν βάρος έως 50 κιλά και ο όγκος των αποσκευών που δικαιούστε να μεταφέρετε πρέπει να ορίζεται στην πίσω πλευρά του εισιτηρίου. Εάν παραδώσετε τις αποσκευές σας στο πλοίο για φύλαξη, την ευθύνη για τυχόν απώλεια ή καταστροφή τους έχουν ο πλοίαρχος και το πλήρωμα. Στην περίπτωση αυτή, δικαιούστε αποζημίωση το ανώτερο 736,70 ευρώ ανά μονάδα ή δέμα.

Για την καταβολή της αποζημίωσης απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του περιεχομένου και της αξίας των αποσκευών που παραδίδετε προς φύλαξη. Αν παραδώσετε στο λογιστήριο για φύλαξη μεγάλα χρηματικά ποσά, αντικείμενα αξίας ή άλλα τιμαλφή και αυτά κλαπούν, έχετε το δικαίωμα αποζημίωσης ίσης με την αξία τους.

Η έκδοση εισιτηρίων εντός των επιβατικών πλοίων απαγορεύεται. Επιτρέπεται η έκδοση συμπληρωματικού εισιτηρίου, με αναφορά στο αρχικό εισιτήριο λόγω αλλαγής θέσης ή ανακριβών στοιχείων στο αρχικό εισιτήριο. Σε περίπτωση άρνησης έκδοσης εισιτηρίου από τον πράκτορα με την αιτιολογία ότι έχει καλυφθεί ο αριθμός, εάν διαπιστωθεί ότι αυτό δεν ισχύει, πρέπει να το καταγγείλετε στις κατά τόπους αρμόδιες Λιμενικές Αρχές για την επιβολή διοικητικών προστίμων.

Η φόρτωση και εκφόρτωση αυτοκινήτου στο πλοίο γίνεται αποκλειστικά με δική σας ευθύνη. Ατυχήματα και συγκρούσεις με άλλα οχήματα που μπορεί να συμβούν κατά την επιβίβαση ή την αποβίβαση δεν καλύπτονται από τις ασφαλιστικές εταιρίες. Εάν όμως το αυτοκίνητο υποστεί κάποια βλάβη από κακό χειρισμό του πλοιάρχου κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε αποζημίωση από την πλοιοκτήτρια εταιρία.

Οι τιμές των κυλικείων

Αν θέλετε να τσιμπήσετε κάτι στο ταξίδι, ιδού ό,τι πρέπει να ξέρετε για να μην πληρώσετε «βαπορίσια».

Σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, τα κυλικεία σε πλοία, αεροπλάνα, ΟΣΕ, σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων και αρχαιολογικούς χώρους υποχρεούνται να πωλούν τα παρακάτω προϊόντα στις εξής τιμές με ΦΠΑ:

1. Εμφιαλωμένο νερό 500 ml έως 0,50 ευρώ

2. Εμφιαλωμένο νερό 750 ml έως 0,70 ευρώ

3. Τοστ ζαμπόν-τυρί έως 1,80 ευρώ

4. Τοστ με τυρί έως 1,60 ευρώ

5. Σάντουιτς ζαμπόν-τυρί έως 1,70 ευρώ

6. Σάντουιτς με τυρί έως 1,50 ευρώ

7. Καφές μονός ελληνικός έως 1,60 ευρώ

8. Καφές μονός εσπρέσο έως 1,70 ευρώ

9. Καφές μονός φίλτρου (γαλλικός) έως 1,60 ευρώ

10. Καφές μονός στιγμιαίος (νεσκαφέ, φραπέ) έως 1,60 ευρώ

11. Τσάι έως 1,60 ευρώ

Πότε επιστρέφεται η προκαταβολή εντόκως!

Και αφού φτάσετε χωρίς παρατράγουδα στον προορισμό σας, έρχεται η ώρα του ξενοδοχείου. Οι χρεώσεις των δωματίων σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα, καθώς και των τηλεφωνημάτων που πραγματοποιούνται από αυτά, διαμορφώνονται ελεύθερα και δεν υπόκεινται σε κανέναν περιορισμό. Πρέπει, ωστόσο, να αναγράφονται, μαζί με τις προσαυξήσεις τους, σε θεωρημένους από τον ΕΟΤ τιμοκαταλόγους σε κάθε δωμάτιο.

Η προκαταβολή που δικαιούται ο ιδιοκτήτης των δωματίων να ζητήσει για την κράτησή τους ανέρχεται στο 25% της συνολικά συμφωνημένης τιμής.

Αν ακυρώσετε την κράτηση, οφείλετε στον ιδιοκτήτη του ξενοδοχείου ή των ενοικιαζόμενων δωματίων αποζημίωση ίση με το μισό της συμφωνηθείσας τιμής. Απαλλάσσεστε όμως από την υποχρέωση αυτή και δικαιούστε επιστροφή της προκαταβολής, αν ενημερώσετε για την ακύρωση της κράτησης τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από την έναρξη της ενοικίασης.

Σε περίπτωση που ο ξενοδόχος αθετήσει τη συμφωνία σας με οποιοδήποτε τρόπο, δικαιούστε επιστροφή της προκαταβολής έντοκα.

Εφόσον δίκλινο δωμάτιο ξενοδοχείου 2 αστέρων και άνω διατεθεί σε ένα άτομο, πληρώνετε το 80% της τιμής του δίκλινου. Η τιμή όμως που θα προκύπτει δεν μπορεί να είναι μικρότερη της τιμής του μονόκλινου. Αν ζητήσετε προσθήκη κρεβατιού, τότε η αρχική τιμή αυξάνεται 10%-20%.

Εάν το δωμάτιο που έχετε κλείσει δεν είναι διαθέσιμο, ο ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει τη διαμονή σας σε άλλο ξενοδοχείο, της ίδιας τουλάχιστον κατηγορίας, το οποίο να βρίσκεται στην ίδια πόλη και να διαθέτει τις ίδιες ανέσεις και προϋποθέσεις διαμονής, καθώς και να καταβάλει τα έξοδα μεταφοράς και την τυχόν επιπλέον διαφορά τιμής. Εάν δεν καταστεί αυτό δυνατό, πρέπει να σας αποζημιώσει με το σύνολο του συμφωνημένου τιμήματος διαμονής.

Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη για τυχόν απώλεια ή κλοπή των πολύτιμων αντικειμένων και χρημάτων σας, μόνο αν τα παραδώσετε προς φύλαξη λαμβάνοντας απόδειξη. Για τα λοιπά αντικείμενα ο ξενοδόχος δεν ευθύνεται, αν η ζημία ή η απώλειά τους οφείλεται σε αμέλεια δική σας ή των επισκεπτών σας ή σε ανωτέρα βία (π.χ. σεισμό, πυρκαγιά).

Υποχρεωτικός ο τιμοκατάλογος στα εστιατόρια

Τέλος, ο κύκλος των οδηγιών δεν θα μπορούσε παρά να περιλαμβάνει τους βασικούς κανόνες για τα εστιατόρια και τις ταβέρνες που θα «ταΐσουν» τους πεινασμένους παραθεριστές. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, ο τιμοκατάλογος με τα προσφερόμενα είδη θα πρέπει να υπάρχει στο 50% των τραπεζιών, καθώς και σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος. Ο λογαριασμός πρέπει να αναγράφεται σε νόμιμες αποδείξεις και να περιλαμβάνει όλα τα είδη, με την τιμή του καθενός ξεχωριστά. Οι τιμές θα πρέπει να είναι τελικές, μαζί με ΦΠΑ και λοιπές επιβαρύνσεις, ενώ απαγορεύεται η χρέωση του κουβέρ!

Τα καταστήματα που σερβίρουν ψητά κρέατα ή της ώρας, με το κιλό, υποχρεούνται να τα ζυγίζουν ψημένα και όχι ωμά, ενώ, αντιθέτως, τα ψάρια ζυγίζονται ωμά. Ολα τα νερά, αναψυκτικά, χυμοί, κρασιά και οινοπνευματώδη αποσφραγίζονται υποχρεωτικά παρουσία του πελάτη.

Νεκταρία Σταμούλη

buzz it!

Blog Widget by LinkWithin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλια για ενα Μπλογγερ,είναι οπως λέει και ο Aaton ,οτι είναι το χειροκρότημα για τους καλλιτέχνες.Αφήστε το σχόλιό σας το χρειαζόμαστε.

www.olympia.gr